e sora mai mare si mai frumoasa a thaliei de linga tineretului. o cunosc demult de cand bateam cluburile in lung si-n lat iar a doua zi aveam nevoie de ceva putere sa ma puna pe picioare.
la thalia timpul parca a inghetat in loc. meniul e aproape neschimbat de vreo 7 ani, cu exceptia primei pagini de noutati. in rest pot sa comand fara meniu linistit ca-l stiam pe deasupra.
supa de rosii cu gust, quesadilla e neschimbata, ficatei cu cartofi la grill la fel. bulzul are alta freza dar il stiu si pe el. daca vii sigur vei manca bine si muuuult. portiile sunt uriase si fara atentie la cat vei cantarii cand te vei ridica de la masa. bai, nimic nu e gresit la mancarea de la thalia. insa e cam ca in orice restaurant ok din bucuresti.
zone de fumatori, nefumatori, terasa maricica in curte. ce sa-ti mai zic, thalia ramane thalia pe care o cunosc din 2003.
nota 6.5 din 10
nota de plata medie: 40 lei de persoana
thalia, sevastopol 8, bucuresti
tel: 0213306425
mobil: 0745525727
ce zici de meniul lor de vinuri?
RăspundețiȘtergere@alibus eu zic ca meniul de vinuri ar trebui sa se asorteze cu mancarea pe care o ai. cum ei sunt pe genul mai mult e mai bine e un meniu de vin apropiat de ce ar trebui dar fara stralucire.
RăspundețiȘtergerechenet nu prea ar avea ce cauta in romania. vinuri d'astea avem si noi garla. vinul casei din franta iar nu-l stiu dar sigur putea sa gaseasca vin la dozator de calitate buna de la cativa producatori de la noi.
cotnari, jidvei, cavalerul si murfatlar sunt pe target aici. cu toate ca la murfatlar as fi pus si sec de murfatlar sa-i tina de urat la cavaler :)
practic lista de vinuri te si pozitioneaza ca restaurant si ca pretentii. lista de vinuri fara personalitate, restaurant la fel.
nu vreau sa fiu rautacios, am mancat de multe ori la thalia corect, insa spre deosebire de italia spre ex unde orice restaurant are acel "ceva" care te atrage thalia e monoton.
Mulţumim foarte mult pentru obiectivitatea recenziei. Ca si proprietar de restaurant am apreciat întotdeauna observatiile pertinente .
RăspundețiȘtergereSi acum trecând la subiect as remarca ca totuşi un număr de cca 40 produse noi in meniu nu reprezintă ceva de neglijat in condiţiile in care multe restaurante nu au in tot meniul 40 de poziţii . E adevărat ca rămânând fidel ideii de a păstra aproape toate produsele din trecut chiar si noutatile introduse pot trece neobservate. In ceea ce priveşte vinurile sunt intru totul de acord insa din păcate se pare ca din diverse motive si as enumera pe lângă preţ , raportat la bere de exemplu , timpul scurt acordat luarii mesei, dependenta de maşina a multora se pare ca obiceiul consumului de vin e intr-un profund declin. In sfârşit un ultim subiect pe care as vrea sa-l ating ar fi cel al personalizarii locului al umanizarii lui .
Marturisesc ca incepand Thalia cu multi ani in urma , fara nici un fel de experienta in domeniu , latura care m-a atras cel mai mult a fost posibilitatea interactiunii umane, a socializarii negrevate de barierele si constrangerile inerente contactelor sociale obisnuite . As numi-o perioda romantica. A fost o perIoada in care probabil cunosteam poate jumatate de clienţi pe nume. O perioada in care mi se părea foarte firesc sa mă mut de la o masa la alta ore întregii in fiecare zi . Probabil ca asta a fost si unul dintre argumentele " succesului" . Insa odată cu creşterea a venit si preţul ei . A venit si probabil un soi de robotizare , un soi de depersonalizare a prestatiei noastre. Acum totul e pe fuga , saluturile sunt scurte , discuţiile sunt focusate , timpii de sedere sunt " optimizati" -doar pauza e de o ora , nu?- si de fapt nimeni nu mai are răbdare cu nimeni din păcate . Eu personal am nostalgia acelor vremuri!
Pe de alta parte acel " ceva" de care vorbim nu- l întâlnim nici in Italia intr-un restaurant de 400 de locuri ci mai degrabă in mici carciumioare in care lucreaza eventual familii întregi si nu salariaţi ,locuri mult mai uşor de impregnat de personalitatea mai mult sau mai putin fericita a proprietarilor.
Cu stima , George
@george(gxg) sunt unul dintre cei cu care ai stat la masa in acea perioada, avem prieteni comuni. apreciez tot ce ai facut la thalia. interactivitatea aia facea probabil 50%.
RăspundețiȘtergereregretul pe care l-am avut cand am scris despre thalia vine din faptul ca pe vremea aia thalia reprezenta o "smecherie". era unul din restaurantele cool in care imi placea, vroiam neaparat sa ma duc.
meniul pe care il aveti acum va plasa atunci printre cele cateva restaurnate unde trebuia sa suni sa gasesti o masa libera la orice ora. veneau oameni din publicitate, din radio, artisti si prietenii lor. pentru ca pentru 2003 asta era nivelul unui restaurant mediu spre high.
au trecut 7-8 ani. lucrurile s-au schimbat, noi ne-am schimbat. mi-aduc aminte ca la primul mcdonalds din bucuresti veneau oameni din provincie cu familia sa special ca manance acolo. acum nu mai face nimeni asta. si nu s-a schimbat nimic la mc. au aparut niste chestii noi. atat.
au aparut zeci de restaurante in bucuresti de-atunci. multe au luat ce era bun de la voi si de altii care erau pe val atunci. au adus insa si noutatea. au adus si varietatea. concurenta a crescut si s-a diversificat. voi ati ramas la fel.
nu era rau nici atunci nici acum insa a crescut standardul zic eu.
m-am indragostit de un restaurant de linga viena. la fiecare 4-5 luni schimba meniul. complet. nu e mare, e probabil la un sfert din meniul de la voi. insa e mereu altceva.
am stat de vorba cu ei si i-am intrebat de ce nu mai au ceva care imi placea mie f mult. proprietarul mi-a spus ca au o comunitate de cateva sute de oameni pe care i-a atras in restaurantul lui. si oamenii aia vin si mananca la pranz si seara la el. si nu pot manca un an de zile aceleasi mancaruri. mai pastreaza cate un hit dar in functie de anotimp gasesti mereu altceva.
de ce se intorc oamenii acolo daca le dispare felul favorit? datorita calitatii, a garantiei ca vor manca la un standard. numai in romania gasim meteahna asta de a nu schimba meniul pentru ca e foarte cerut ceva din el. daca vei gati la fel de bine ca acum oamenii vor aprecia schimbarea.
daca in loc de pui shanghai ii vei propune pui fript pe grill cu piure de conopida spre ex. cred ca nu vor pleca din restaurant.
fa un experiment. fa un meniu complet nou cu alte feluri decat ce ai acum si la 2-3 mese nu mai da meniul clasic, da-l pe asta timp de cateva saptamani. vezi ce se intampla. schimba, inoveaza, experimenteaza.
hai ca m-am aprins. dar o fac pentru ca tin la thalia. poate am zis prea multe, nu mi-o lua in nume de rau. e doar un sfat de la un vechi client.
Nici vorba de suparare . Mai mult ,pot sa spun ca ma bucura extrem de mult oamenii care cu obiectivitate arata ca le pasa si iti sugereaza unde trebuie sa lucrezi . Asa cum ti-am spus si azi noapte sunt intr-un totul de acord cu toate observatiile facute si crede-ma nu e raspunsul oficial al p.r.-ului pravaliei.
RăspundețiȘtergereE adevarat ca citind pe lumina ( nu pe telefon ca aseara) am avut senzatia ca am fost usor sec , in ciuda lungimii raspunsului.
De alfel , cu toata sinceritatea , iti spun ca mi-ar face mare placere o discutie directa . Ar fii cu siguranta foarte productiva .
In rest intr-adevar rutina omoara creativitatea iar solutiile verificate sunt cele mai la indemana. Ne-a luat si noua ceva timp sa observam asta iar toate modificarile de meniu sa stii ca au aparut in ultimile 6 luni dupa o nepermisa perioada de "incremenire in proiect" de cca 6 ani.
Pe de alta parte diferenta fata de exemplul tau este ca noi ne adresam cand am deschis Thalia 2 unei audiente mult mai mari ,zona Pietei Victoriei) si in acelasi timp noua pentru noi . De aceea am si ales printre toate celelate motive enumerate anterior pastrarea tuturor hiturilor din decursul timpului. Am considerat ,ignorand criteriile de eficienta economica, ca marirea si nu schimbarea continua a ofertei creeaza premiza maririi gradului de revenire a clientilor. Crede-ma ca nu e usor si uneori nici economic sa asiguri in permanenta un meniu cu sute de pozitii. este foarte adevarat.
Inchei aici din dorinta de a nu acapara toata discutia dar cu speranta reala a unei intalnirii fata in fata . Cu multumiri ,George
@george da-mi pe mailul de aici adresa ta de mail sa putem schimba nr de tel.
RăspundețiȘtergeremi-ar face placere sa ne vedem la o cafea.
@gxg
RăspundețiȘtergereNu stiu daca in alte tari timpul acordat mesei e altul sau daca suntem noi mai dependenti de masina decat altii, dar cu toate astea pe alte meleaguri gasesti vinuri bune, chiar si la pahar (asta daca isi facea cineva griji de cantitatea dintr-o sticla).
Nu era neaparat o acuza la adresa restaurantului Thalia ci mai degraba o remarca generala. Eu marturisesc ca am trecut adesea pe la Thalia, dar foarte rar mi-am comandat un vin pentru ca nu prea ai de unde alege.